اطلاعات کاملی از ثبت شرکت های زیبایی

شروع موضوع توسط fekre ‏3 نوامبر 2018 در انجمن سایر مباحث متفرقه

  1. fekre

    fekre New Member

    تاریخ عضویت:
    ‏28 اکتبر 2018
    ارسال ها:
    28
    تشکر شده:
    0
    یکی از شرکت های پرمخاطب جهت ثبت و راه اندازی شرکت های زیبایی می باشند. این شرکت ها و موسسات جزو مشاغل پردرآمد در ایران و جهان به شمار می آیند. چنانچه شما نیز علاقه مند به ثبت این نوع شرکت هستید این مقاله را مطالعه بفرمایید. چرا که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

    شرکت های تجاری به انواع زیر تقسیم می شوند :
    شرکت سهامی عام ، شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی، شرکت نسبی ، شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیرسهامی
    در میان شرکت های تجاری، بیشتر شرکت هایی که در اداره ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت می رسند شرکت های سهامی خاص و با مسئولیت محدود هستند. شایان ذکراست، شرکت های با مسئولیت محدود برای موضوعاتی نظیر آرایشی، بهداشتی، آشامیدنی، مواد غذایی،خرید،فروش،صادرات،واردات و به طور کلی کلیه موضوعاتی که نیاز به شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی ندارند قالب بسیار مناسبی می باشند.
    نکته : جهت ثبت شرکت های زیبایی ، چه در قالب بامسئولیت محدود و چه در قالب سهامی خاص، می بایست از مراجع مربوطه جهت دریافت مجوز در مرحله ابتدایی فرایند ثبت اقدام نمایید.
    در ذیل به بررسی نحوه ی ثبت شرکت بامسئولیت محدود و سهامی خاص می پردازیم .
    شرکت با مسئولیت محدود : شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده وهر یک از شرکا ، بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه ی خود در شرکت، مسئول قروض و تعهدات شرکت است.
    در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود .در غیر این صورت، آن شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود.اسم شرکت نباید متضمن اسم هیچ یک از شرکا باشد، والا شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث ، حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت .شرکت با مسئولیت محدود وقتی تشکیل می شود که تمام سرمایه ی نقدی تادیه و سهم الشرکه ی غیر نقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد.در شرکت نامه باید صراحتا قید شده باشد که سهم الشرکه های غیر نقدی هر کدام به چه میزان تقویم شده است. (مواد 97-96-95-94 قانون تجارت ، مصوب 13/2/1311) فایده ای که شرکت های با مسئولیت محدود دارند، این است که شرکت های سهامی غالبا احتیاج به سرمایه های مهم دارند و ناچارند شریک بیشتری داشته باشند. به این جهت مقررات زیادی درباره ی آن ها وضع شده که رعایت تمام آن ها از عهده ی اشخاصی که می خواهند شرکای محدودی داشته باشند خارج است. بر عکس، شرکت های با مسئولیت محدود، از این قیود تا اندازه ای آزاد هستند. ( این گونه شرکت ها اغلب از اشخاصی تشکیل می شوند که با یکدیگر دوست و یا همکارند و در حقیقت شرکتی فامیلی اند ) در ممالک خارج هم ، گر چه گاهی اتفاق می افتد که شرکت با مسئولیت محدود دارای شرکای زیادی باشد ولی اکثرا شرکا محدود و انگشت شمارند.
    مدارک لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود که به مرجع ثبت باید تسلیم شود،عبارتند از:
    - تقاضانامه که در دو نسخه تنظیم خواهد شد.
    - تقاضانامه که در دو نسخه تنظیم خواهد شد.
    - یک نسخه مصدق از شرکتنامه
    - یک نسخه مصدق از اساسنامه
    - اسامی و مشخصات مدیر یا مدیران شرکت و اشخاصی که حق امضا دارند.
    - نوشته ای به امضای مدیر شرکت،حاکی از پرداخت تمام سرمایه نقدی و تسلیم تمام سرمایه غیرنقدی با تعیین قیمت سهم الشرکه های غیرنقدی.
    شرکت سهامی خاص : شرکتی است بازرگانی که تمام سرمایه آن منحصراً توسط مؤسسین تأمین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی آنهاست.
    مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص :
    - اظهارنامه شرکت سهامی خاص که توسط اداره ثبت شرکت ها به صورت فرم چاپ شده است. 2 نسخه
    - اساسنامه شرکت سهامی خاص که توسط مؤسسین تهیه می شود. 2 جلد
    - صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین. 2 برگ
    - صورت جلسه هیأت مدیره با امضای مدیران منتخب. 2 نسخه
    - فتوکپی شناسنامه کلیه سهامداران و بازریس یا بازرسان.
    - ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تأسیس درآنجا افتتاح شده است.
    - ارائه مجوز در صورت نیاز( بنا به اعلام اداره ثبت شرکت ها)
    - ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری در صورتی که آورنده سرمایه شرکت اموال غیر نقدی ( منقول یا غیر منقول ) را معرفی کرده باشد.
    - ارائه اصل سند مالکیت در صورتی که اموال غیر منقول جهت سرمایه شرکت معرفی شده باشد.
    - انتقال مال غیرمنقول به نام شرکت.
     
  2. sara1400

    sara1400 New Member

    تاریخ عضویت:
    ‏23 سپتامبر 2018
    ارسال ها:
    29
    تشکر شده:
    0
    جنسیت:
    زن
    شروع کردن یک کسب‌ و‌کار جدید نیازمند یک طرح کسب‌ و کار و برنامه‌ ریزی‌های دقیق مالی است. در ایران شرکت‌ها با اهداف متفاوتی تأسیس می‌شوند. اولین دسته مربوط به افرادی است که نوآوری جدیدی در شیوه‌ی کسب‌و‌کار خود ندارند و با یک هدف مشخص و از پیش تعیین‌ شده مانند واردات به فعالیت می‌پردازند. اما دسته‌ی دوم متعلق به افرادی است که می‌خواهند از طریق ارائه‌ی یک ایده‌ی جدید و تولید محصول مشکلات دیگران را حل کنند یا اینکه با راه‌اندازی یک سایت اینترنتی اقدام به کسب درآمد می‌کنند. این افراد بعد از شناسایی نیازهای بازار استارتاپ خود را رشد می‌دهند. اگر نتوانند نتیجه‌ی موردنظرشان را بگیرند، از ادامه‌ی مسیر صرف نظر می‌کنند؛ اما در غیر این ‌صورت هر دو مدل کسب‌ و کار برای گسترش کارهای خود و قانونی شدن فعالیت‌هایشان باید اقدام به ثبت شرکت کنند. همان‌طور که می‌دانید، شرکت‌های مختلفی در ایران وجود دارند. ما در مقاله‌ی انواع شرکت‌ در ایران و مدارک لازم برای ثبت هرکدام به‌ تفصیل در مورد هرکدام از آن‌ها توضیح داده‌ایم. در این مقاله‌ی زومیت نیز قصد داریم مراحل ثبت یک شرکت را بررسی کنیم.
    مرحله‌ی اول: پیدا کردن شریک خوب
    مرحله‌ی دوم: ثبت نام در سامانه‌ی ثبت شرکت
    مرحله‌ی سوم: انتخاب نام مناسب برای شرکت
    مرحله‌ی چهارم: مشخص کردن مدت و موضوع فعالیت شرکت
    مرحله‌ی پنجم: وارد کردن آدرس شرکت
    مرحله‌ی ششم: مشخص کردن سرمایه‌ی اولیه
    مرحله‌ی هفتم: وارد کردن نام شرکا
    مرحله‌ی هشتم: مشخص کردن سمت اشخاص
    مرحله‌ی نهم: وارد کردن سهام اشخاص
    مرحله‌ی دهم: مشخص کردن ارتباط بین اشخاص
    مرحله‌ی یازدهم: ثبت شعب شرکت
    مرحله‌ی دوازدهم: انتخاب روزنامه‌ی سالی/مالی
    مرحله‌ی سیزدهم: وارد کردن متن صورت‌جلسه
    مرحله‌ی چهاردهم: اظهارنامه /تقاضانامه
    مرحله‌ی پانزدهم: تکمیل اساسنامه
    مرحله‌ی شانزدهم: تکمیل شرکت‌نامه
    مرحله‌ی هفدهم: تکمیل خلاصه اظهارنامه/تقاضانامه
    مرحله‌ی هجدهم: تکمیل مدارک
    مرحله‌ی پایانی: پست کردن مدارک
    این روزها ثبت کردن یک شرکت مانند گذشته سخت نیست و با توجه به الکترونیکی شدن روند کارها، خودتان بدون نیاز به مؤسسات ثبت شرکت می‌توانید کارهای مربوطه را انجام دهید. در گذشته کارهای ثبت شرکت را موسسات حقوقی بین المللی و وکلا و افرادی که از قوانین اگاهی داشتند انجام می دادند. اما امروزه وظایف تغییر کرده است.
    موسسه حقوقی بین المللی با به کارگیری اساتید و حقوقدانان برجسته و با تلفیق توانمندی های علمی و اجرایی، بخشی از مشکلات محسوس حقوقی سازمان ها و شرکت ها را برطرف نموده و افتخار دارد با جمعی از حقوقدانان، اساتید دانشگاه های معتبر، وکلای پایه یک دادگستری، نیروهای اجرایی با سوابق کلان مدیریتی و میان رشته ای در حوزه های مختلف اجرایی و کارشناسان حقوقی توانمند مسلط به زبان های خارجی همکاری نماید تا خدمات حقوقی متنوع خود را در سطوح مختلف و متناسب با نیازهای متقاضیان عرضه نماید.
    اهم خدمات حقوقی این موسسات مشتمل بر وکالت دعاوی حقوقی، وکالت دعاوی کیفری، مشاوره حقوقی، داوری و حل اختلافات طرفینی، تنظیم قراردادهای حقوقی، اختلافات گمرکی، اختلافات املاک و اراضی، اجرای اسناد رهنی و وثائق تضمینی، خدمات آموزش حقوقی و مطالعات تخصصی، خدمات امور مهاجرت و پاره ای دیگر از خدمات حقوقی می باشد.
    موسسه بین المللی حقوقدانان آسیا
     

به اشتراک بگذارید